
Jászszentandráson születtem 1956-ban, és ott jártam általános iskolába is.
Középiskolai tanulmányaimat Jászapátin végeztem a Mészáros Lőrinc Gimnáziumban. A gimnáziumi évekre nagyon jó szívvel, szeretettel gondolok vissza. Példaképeim az ottani tanáraim, különösen a kémiatanárom, aki a tanórákon kívül is foglalkozott tehetségesebb tanítványaival.
Általános iskolás korom óta tanár szerettem volna lenni. Kezdetben a kémiát és a matematikát kedveltem a legjobban, de a gimnáziumban a biológia is egyre jobban érdekelni kezdett. Így aztán a középiskola negyedik osztályában a kémia mellett már a biológiát jelöltem meg az egyetemi felvételi jelentkezési lapon.
Az érettségi után azonnal felvettek a szegedi József Attila Tudományegyetem biológia - kémia szakára. Egyetemi szakdolgozatom címe "Biológiai gyakorlatok lineáris feladatlapokkal történő feldolgozása az új tanterv alapján". Ez a későbbi pedagógiai munkámat is megalapozta.
A diploma megszerzése után mindenképpen tanítani szerettem volna. Akkoriban ez szinte lehetetlennek tűnt, hisz az országban első körben csak három biológia - kémia szakos középiskolai tanári álláshelyet hirdettek meg. A második körben azonban megjelent egy újabb lehetőség, meghirdették a tiszakécskei gimnáziumban az üres biológia - földrajz szakos középiskolai tanári álláshelyet. Bár nem ilyen szakon végeztem, mégis jelentkeztem az akkori iskolaigazgatónál, Angyal Jánosnál. Ő nagyon kedvesen fogadott, s elmondta az iskola, különösen a gimnázium bővítésével kapcsolatos terveit.
Csodálatos, hogy az akkori elképzeléseit szinte mind valóra tudta váltani!
Kezdetben csak néhány órában tanítottam a gimnáziumban, munkám nagy részét az általános iskolában teljesítettem. Nagyon szívesen foglalkoztam a felső tagozatos diákokkal, sőt az áttanításnak köszönhettem, hogy a legelső osztályom tanulói közül sokukat hét éven keresztül taníthattam.
Pályakezdőként sok segítséget kaptam az iskola akkori vezetőitől, különösen Vincze János igazgatóhelyettes úrtól és a kollégáimtól. Munkám során magamévá kívántam tenni az ő szemléletüket, melyben első helyen tanítványaink állnak.
Vallom én is, ahogyan azt pár évvel ezelőtt az egyik kolléganőm megfogalmazta:
"Szüleinek mindegyik gyerek a legkedvesebb, és erről soha, semmilyen körülmények között nem szabad megfeledkezni."
A rám bízott tanulókat máig is egyenrangú partnernek tekintem, akik fogékonyak az újra, és övék a jövő. Ezért mindig iparkodtam és iparkodom a legjobb tudásomat átadni nekik.
Az eddigi pedagógiai munkám igazi gyümölcsének azt tartom, hogy tanítványaim közül sokan megszerették, érettségi tantárgynak választották az általam tanított tantárgyakat, a tanulmányi versenyeken sikeresen szerepeltek,
s többen végeztek, végeznek biológiával és kémiával kapcsolatos főiskolai, egyetemi tanulmányokat.
A környezetvédelem kezdettől fogva foglalkoztatott.
A 80-as évek nyári szüneteiben szívesen vállaltam feladatokat környezetvédelmi táborokban, vándortáborokban, s több éven keresztül szerveztem, vezettem ODK (Országjáró Diákok Köre) túrákat. A 90-es években több országosan meghirdetett pályázatra küldtünk anyagot tanítványaimmal:
A környékünkön készített fotók megjelentek a "Magyarország öröm és bánat térképe" című kiadványban.
A "Mi Tiszánk" elnevezésű pályázatra településünk ökológiai feldolgozását küldtük, mellyel iskolánk pénzjutalmat nyert.
Évekig vizsgáltuk Tiszakécske környékén a lehullott csapadék kémhatását a savas eső program keretében.
A Soros Alapítvány Környezetgyógyítás avagy "Borúra Derű" pályázatán két csoport is értékes jutalmat nyert.
1998-ban ifjú környezetvédő tanítványaim segítségével a Duna TV városunk "öröm- és bánathelyeit" mutatta be.
A 80-as években a kémia szakmai munkaközösséget vezettem.
Az iskolánkban folyó kísérlet alatt a természettudományos munkacsoport, majd az "ember és természet" műveltségi terület munkaközösségének vezetője lettem.
Évekig szerveztem elsősegélynyújtó és csecsemőápolási tanfolyamokat az IVK (Ifjú Vöröskereszt) tanárelnökeként.
Az iskolai Stúdium Locale alapítvány és a városi Tiszakécske Városért Közalapítvány kuratóriumának évekig tagja voltam.
1998-ban Tiszakécske Város Közoktatási és Közművelődési Díjat, 2006-ban Tiszakécske Városért Díjat kaptam meg.
Az 1998/99-es tanévben az iskola megbízott igazgatójaként, az 1999/2000-es tanévtől, pedig kinevezett igazgatóként dolgoztam ill. dolgozom intézményünkben.
Igazgatói munkámat szolgálatnak tekintem, amelyet igyekszem körültekintően, tudatosan ellátni, ezért 2002-2004-ig elvégeztem a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság-és Társadalomtudományi Karán a Közoktatási Vezető szakot, ahol vezetéselméleti, igazgatási, gazdálkodási és vezetéspszichológiai ismeretekre tettem szert.