Kedves Szülő!
A 2020/2021. tanévre történő beiratkozás időpontjai:
2020. június 22. 12-16 óra között
2020. június 23. 8-12 óra között
A beiratkozás történhet elektronikusan és személyesen is.
Tudnivalók, teendők az elektronikus beiratkozás esetén:
2020. június 15-étől június 23-áig (javasoljuk a 20-23. közötti időszakot a bizonyítvány másolatának megküldése miatt) hajtható végre az elektronikus ügyintézés a KRÉTA rendszerben (BKI – „Beiratkozás középfokú intézménybe”) az alábbiak szerint:
1. lehetséges út
- Általános iskolai gondviselői belépés;
- A KRÉTA betölti az ált. iskolában lévő személyes adatait;
- Ellenőrzi, és ha kívánja, módosíthatja azokat;
- Kiegészíti a plusz adatokkal;
- Kiválasztja az iskolát (ahova felvételt nyert);
- Beküldi az adatokat.
- A rendszer megkeresi és beazonosítja a tanulót;
- Majd a középiskola rendszerébe átküldi az adatokat;
- A szülő is kinyomtathatja a dokumentumokat.
2. lehetséges út
- e-Ügyintézés felületén lép be a szülő, https://eugyintezes.e-kreta.hu/;
- Ideiglenes felhasználó létrehozásával;
- Kitölti az adatokat;
- Kiválasztja az iskolát (ahova felvételt nyert);
- Beküldi az adatokat.
- Visszajelzést kap a szülő (adatok pontosítására vegye fel a kapcsolatot az intézménnyel).
Mindkét esetben a szülő a felületen kiválasztja az intézményt, ahová a gyermeke felvételt nyert. Az e-Ügyintézés felületén beltöltött/beírt oktatási azonosító, illetve név, születési hely és idő alapján a szoftver a kiválasztott középiskola KRÉTA rendszerébe betöltött KIFIR adatok között megkeresi és azonosítja a tanulót.
Amennyiben megtalálja a tanulót, a rendszer legenerálja a beiratkozási nyomtatványokat. A szülő megteheti, hogy az Előnézet gomb segítségével letöltött dokumentumokat kinyomtatja, és az aláírt dokumentumok másolatát feltölti az e-Ügyintézés dokumentumok blokkjába, amely másolatok az adatokkal együtt kerülnek át az intézmény felületére.
Elektronikus jelentkezés esetén kérjük, hogy az általános iskolától kapott 8. év végi bizonyítvány elektronikus változatát a szülő mindenképpen töltse fel a KRÉTA e-
Ügyintézés felületén.
Amennyiben a szülő által megadott adatok alapján a rendszer nem találja meg a tanulót a kiválasztott középfokú intézmény adatbázisában, akkor az e-Ügyintézés felületén egy üzenet jelenik meg a szülő részére, amely felhívja a figyelmet az adatok pontosítására. Amennyiben helyesen adta meg az adatokat, akkor a szülő vegye fel a kapcsolatot az érintett középfokú intézménnyel. A szülők / törvényes képviselők csak azon intézményben találják meg gyermekük adatait, ahová a gyermek felvételt nyert.
A beiratkozáskor történő személyes megjelenés esetén az eredeti, aláírt példányokat magával tudja vinni a szülő a középfokú intézménybe. Amennyiben nem tudja kinyomtatni a szükséges dokumentumokat, ebben az esetben a középfokú intézmény feladata ezt elvégezni, és a beiratkozáskor a szülő alá tudja írni.
Mindkét esetben a következő dokumentumokat kérjük csatolni pdf-ben vagy jpg-ben:
1, a tanuló: születési anyakönyvi kivonata (másolat)
személyi igazolványa (másolat)
lakcímkártyája (másolat)
Taj-kártyája (másolat)
általános iskolai bizonyítványa (másolat a 8. év végéről)
2, mindkét szülő/gondviselő/gyám: személyi igazolványa (másolat)
(törvényes képviselők) lakcímkártyája (másolat)
gyámság esetén az erről szóló határozat
Amennyiben a törvényes képviselő a rendelkezésre álló időben a KRÉTA használatával nem tudja megküldeni a beiratkozáshoz szükséges iratokat, dokumentumokat, akkor a személyi azonosításra alkalmas iratokat (vagy az ezekről készült másolatokat) a személyes beiratkozás időpontjában, vagy legkésőbb a 2020/2021. tanév első napján (szeptember 1.) is leadhatja.
Tudnivalók, teendők a személyes beiratkozás esetén:
A 2020/2021. tanévre történő személyes beiratkozás időpontjai:
2020. június 22. 12-16 óra között
2020. június 23. 8-12 óra között
Személyes beiratkozás esetén kérjük, az alábbi iratokat hozzák magukkal:
1, a tanuló: születési anyakönyvi kivonata (másolat)
személyi igazolványa (másolat)
lakcímkártyája (másolat)
Taj-kártyája (másolat)
általános iskolai bizonyítványa (másolat a 8. év végéről)
2, mindkét szülő/gondviselő/gyám (törvényes képviselők):
személyi igazolványa (másolat)
lakcímkártyája (másolat)
gyámság esetén az erről szóló határozat
Beiratkozáskor lehetőség van nyilatkozni az étkezési igényekről, illetve mindenképpen szükséges a tanuló felügyeletéről írásban nyilatkozni (mindkét szülő aláírása szükséges lesz – ezt legkésőbb szeptember 1-jén le kell adniuk).
Ezen kívül szükség lesz gimis iskolai logós pólóra (testnevelés órán kötelező) és gimis nyakkendőre is (ünnepségeken kötelező), de ezekre majd szeptemberben kérjük a pénzt.
A diákigazolvány igénylésére vonatkozó kérelmet (NEK adatlap) későbbi időpontban is le lehet adni az iskolában.
Tiszelettel:
Tiszakécske, 2020. június 5.
Gergelyné Győrki Edina
int.vez-h.